Thursday, 18 July 2013

Nasi Lemak Pandan



A simple fare

Rice boiled in Pandan-Coconut concoction
Chicken Rendang
Dried Anchovies in Fried Chillie Sambal






















8 comments:

  1. Sambal ikan bilis looks delicious! Slurrrrrp! adoi! Daun pisang pun ada, berapa pound seikat kat sana? BTW, semalam masuk 4 kedai nak beli daun pisang, depa tak juai sebab tak daq oghang nak beli. Finally, guna jugak lah aluminium foil, tapi ikan cencaru bakaq habis jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah tanya harga daun pisang kat sini... sebak dada nanti, AGAS.
      Ikan cencaru bakaq, sedap tu...
      xoxo

      Delete
  2. ya Allah....sedapnyaa...:)

    ReplyDelete
  3. emmm dap! nak2 nasinya mesti bau wangi semerbak bau pandan

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang wangi, Duki Aidah, tak payah campur dengan pewarna dan perasa tiruan lagi
      xoxo

      Delete
  4. Tengok nasi pandan you buat I telioq n dok teringat nasi daun lemuni pula...
    Godaan bulan posa ....haish :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi-la... dulu-dulu dok tengok my grandma dok tumbuk daun lemuni nak buat nasi.
      Oghang kata awet muda, so cheq pun hentam-la... masa tu umoq cheq 7 tahun. Jadi dak??!! :D
      xoxo

      Delete